Šmejdi to zkoušejí jinak

Šmejdi to zkoušejí jinak

Klasické předvádění zboží se již prokouklo a šmejdi nemají moc šancí uspět, takže se snaží vymámit z lidí peníze jiným způsobem. V současné době se přesunují spíš na internet a telefonní prodej, kdy k prodeji stačí pouze vyslovit souhlasné „Ano“.

Tato novinka byla odhalena díky stížnostem a dotazům, které lidi směřují na Českou obchodní inspekci (ČOI). Takové zkušenosti potvrzují i obránci spotřebitelů, kteří začali tento nový trend ihned sledovat.

Nové chytáky

Klasické předváděcí akce se utlumili, především kvůli kontrol provedených ČOI a lidem, kteří již prozřeli a na takové akce přestali jezdit. Způsob oslovení se tedy mění a schovávají se například za pozvánkou na přednášku.

Novou formou je také oslovování spotřebitelů venku na ulici, kdy se hezky oblečení mladí lidé ptají kolemjdoucích, jak jsou spokojeni s nákupem v blízkém obchodě. Vyptají se na pár otázek a na konci požádají o telefonní číslo, s tím, že můžete vyhrát krásnou cenu, čímž vás dostanou na předváděčku.

Místo podpisu „Ano“

V dnešní době je možné uzavřít smlouvu i přes telefon, aniž bychom museli něco podepisovat. Pokud vám volá operátor, že provádí průzkum a hovor je monitorován, pak si dávejte pozor na to, kdy odpovídáte „ano“.

A mezi otázky je šikovně skryta otázka ohledně zasílání zásilek, kdy mnohdy je první zdarma a další se pak platí. Pokud budete ignorovat zásilku, pak se stejně nic nevyřeší a šmejdi z vás budou tahat peníze jiným způsobem. V takovém případě je nutné odstoupit od smlouvy písemně.