Zakázkový list vás ochrání před nepoctivým servisem vašeho vozidla
Každý někdy potřebujeme zajet do servisu a nechat vyměnit nebo zkontrolovat základní části našeho vozidla. Přejete si ochránit se před nepoctivci? Věnujte pozornost zakázkovému listu.
Než auto odevzdáte
Ještě před tím, než se na vaše auto podívají v servise a budou měnit tlumiče BMW či jiných značek, seřizovat geometrii nebo kontrolovat stav vozidla, byste si měli dobře prohlédnout a vypsat zakázkový list. Tento dokument se podepisuje ještě před tím, než odevzdáte své klíčky od vozidla. Co obsahuje a proč je důležitý?
Důležitý dokument, který vás chrání
Zakázkový list je vlastně smlouva mezi vámi a servisem. V ní jsou uvedené všechny údaje, o které se následně můžete opřít. Dokument vás tak ochrání v případě, že byste se setkali s nepoctivým servisem. Můžete tak uplatnit právo reklamace nebo odstoupení od smlouvy. Co je součástí zakázkového listu?
Co obsahuje zakázkový list?
Každý zakázkový list má několik důležitých částí. Pečlivě je vyplňte ještě před tím, než své auto odevzdáte.
Identifikační údaje
Aby byl zakázkový list platný, je potřeba vyplnit vaše identifikační údaje, údaje servisu, a také údaje o opravovaném vozidle.
Stav vozidla v době přijetí
Je potřeba, abyste auto osobně předávali. V zakázkovém listu totiž bude uveden konkrétní stav vozidla, které přijelo do servisu. Budou vypsány závady a celkový stav.
Dohodnuté úkony, na kterých bude servis pracovat
Jako další bod bude v zakázkovém listu uvedeno, k jakým úkonům bude v případě servisních prací docházet. Konkrétně je třeba je vypsat. Pokud by po vás následně servis požadoval vyšší než dohodnutou částku, máte možnost odstoupit od smlouvy.
Získáte zpět své díly?
Budete si přát získat zpět své vyměněné díly, nebo se tohoto práva zříkáte? I toto je část, kterou nesmíte zapomenout. Máte tak jistotu, že k výměně opravdu došlo.
Zakázkový list by měl obsahovat také předpokládanou dobu dokončení opravy a cenu.